Ghid Portuar

La intrarea pe fluviul Dunărea prin canalele Sulina sau Bistroe, vă rugăm să consultați Regulile de navigație pe sectorul maritim al Dunării emise de Administrația Fluvială a Dunării de Jos (AFDJ). Pilotajul pe canalele Sulina și Bistroe cît și pe sectorul maritim al Dunării până în PILG este obligatoriu. Pentru mai multe informații vă rugăm contactați agentul dumneavoastră de canal Bistroe din Ucraina, sau de canal Sulina din România.
PILG este situat la km 133.8/ mila maritimă 72.2 al fluviului Dunărea, Republica Moldova. Navele sunt obligate să informeze agentul  Danube Logistics imediat ce trec de mila 44 a Dunării. La aproximativ mila 71.5 pilotul portuar PILG va urca la bordul navei, iar un remorcher va ajuta nava să efectueze manevra de acostare finală în PILG. Comandanții navelor vor solicita Căpităniei Portului Giurgiulești permisiunea de intrare și acostare în PILG în canalul VHF 16 înainte de a efectua manevra de acostare finală în port.

Pilotajul în zona PILG este obligatoriu pentru toate navele maritime. Pentru mai multe informatii contactați Agentul Portuar.

Permisiunea de acostare în PILG este oferită navelor ce sunt contractual legate printr-un acord de transbordare sau deservire la terminal încheiat între societatea Danube Logistics și transportator sau compania transportatoare și pentru care s-a acordat în prealabil timp de stalii la terminalul respectiv. Operațiunile de acostare sunt efectuate 24 de ore pe zi, șapte zile în săptămână.
Este obligatorie asistenta unui remorcher pentru navele maritime la acostarea/plecarea în/din dana Terminalului petrolier și asistența a două remorchere este obligatorie pentru navele ce acostează/pleacă în/din dana Terminalului Cerealier / de Containere / de Mărfuri Generale. În timpul apropierii de port, în timpul manevrelor și pentru comunicarea cu remorcherele se va folosi canalul 16, apoi 14 sau conform instrucțiunilor. Acostarea în toate terminalele urmează să fie efectuată cu bordul tribord la cheu (cu prova spre amonte)

La sosirea și plecarea navelor, reprezentanții societății Danube Logistics și reprezentanți organelor de stat (organe vamale, serviciul de grăniceri, capitănie, graniceri si autoritatile sanitare) vor urca la bordul navei pentru procesarea documentelor. Căpitanul navei va trebui să prezinte copiile ștampilate ale documentelor specificate în regulamentul portuar al PILG.
Vă atenționăm asupra faptului că societatea Danube Logistics nu este dispusă să tolereze acte de corupție, orice încălcare urmând să fie comunicate organelor de stat competente.

În PILG sunt înregistrate câteva companii prestatoare de servicii de aprovizionare cu combustibil. În cazul în care nava aflata în PILG necesită aprovizionare cu combustibil, nu ezitați să contactați departamentul de agenturare al societății Danube Logistics pentru a primi lista prestatorilor de servicii cu prețurile respective.

Dacă nava dvs are nevoie de aprovizionare cu produse alimentare sau alt gen de produse, vă rugăm să contactați departamentul de agenturare al societății Danube Logistics pentru a primi oferta de prețuri.

Navele ce fac escală în PILG pot fi alimentate cu apă potabilă și energie electrică la solicitare. Vă rugăm să contactați departamentul de agenturare al societății Danube Logistics pentru a primi tarifele aplicabile.

Cantități rezonabile de gunoi menajer generat de navă pot fi predate în PILG doar cu asistența agentului Danube Logistics, în locurile special amenajate pentru depozitare din PILG. Vă rugăm contactați departamentul de agenturare pentru a primi tarifele aplicabile. Aruncarea/eliminarea oricarui tip de deșeuri generate de nave, reziduuri sau  a deseurilor periculoase este strict interzisă.

Ultimele noutăți
Toate noutățile
08.07.2020
PRIMA TRANSBORDARE A METALULUI UZAT A FOST EFECTUATĂ CU SUCCES

La 7 iulie 2020 a fost realizată cu succes prima transbordare a metalului uzat din Portul International Liber Giurgiulești.

 

Sofilarex, clientul nostru din Republica Moldova, a transportat metal uzat cu camioanele spre port, unde a acumulat  într-un spațiu de depozitare, timp de două săptămâni, cantitatea necesară pentru o navă. Transbordarea de pe platformă, precum și din camioane direct pe navă a fost efectuată la Terminalul de Mărfuri Generale cu ajutorul unei macarale-manipulator de materiale Fuchs, destinate inclusiv pentru transbordarea metalului uzat.

 

Metalul uzat este o încărcătură frecvent manipulată în porturi, iar Danube Logistics este disponibilă să ofere servicii în acest sector.

Read more
09.04.2020
PORTUL INTERNAȚIONAL LIBER GIURGIULEȘTI A ACHIZIȚIONAT O MACARA-MANIPULATOR DE MATERIALE PENTRU A-ȘI MĂRI CAPACITĂȚILE DE TRANSBORDARE

Danube Logistics a achiziționat o macara-manipulator de mărfuri Fuchs de înaltă capacitate pentru a crește randamentul de transbordare al Portului Internațional Liber Giurgiulești.

Mașina este echipată cu diverse dispozitive de încarcare/descărcare, ceea ce îi permite să manipuleze o mare diversitate de mărfuri, inclusiv mărfuri uscate în vrac cum sunt prundișul, nisipul, cărbunele, cereale, mărfuri generale în saci mari, precum și noi categorii de mărfuri cum este metalul și piatra de dimensiune mai mare.

Această macara-manipulator de mărfuri va contribui la creșterea capacității de transbordare a terminalului de mărfuri generale existent și la lărgirea gamei de produse manipulate prin serviciile portuare, îmbunătățind flexibilitatea operațională a terminalului. Suntem la dispoziția clienților nostri pentru a oferi mai multe detalii.

Read more
09.04.2020
2019 RAPORTUL PRIVIND AMPRENTA DE CARBON A PORTULUI INTERNAȚIONAL LIBER GIURGIULEȘTI

Deja al patrulea an la rând Danube Logistics emite Raportul anual privind amprenta de carbon elaborat în conformitate cu Protocolul privind gazele cu efect de seră. Ediția nouă a Raportului privind amprenta de carbon conține o prezentare generală și o analiză a emisiilor de CO2 și echivalent CO2 (CO2e) generate din activitățile desfășurate de Danube Logistics pe parcursul anului trecut pe teritoriul Portului Internațional Liber Giurgiulești.

 

În 2019 emisiile de CO2 per tonă de mărfuri transbordate au scăzut deja pentru al patrulea an consecutiv, înregistrând o descreștere totală de 14%. Această diminuare survine în contextul unor volume de transbordare în creștere care permit o utilizare mai eficientă în materie de emisii a instalațiilor și echipamentelor portuare. De asemenea, introducerea unor măsuri de eficientizare a consumului de energie, în special trecerea de la iluminarea convențională la cea bazată pe tehnologia LED a contribuit la reducerea emisiilor din consumul de electricitate. Danube Logistics își va continua eforturile în direcția optimizării și reducerii emisiilor CO2e.

https://gifp.md/en/wp-content/files_mf/1586430486Carbonfootprintreport2019final.pdf

Read more
01.04.2020
Portul Internațional Liber Giurgiulești continuă să susțină comerțul internațional al Republicii Moldova în perioada pandemiei de coronavirus

În condițiile respectării măsurilor de securitate și sănătate în muncă recomandate, Danube Logistics SRL asigură activitatea continuă a Portului Internațional Liber Giurgiulești și a serviciului feeder săptămânal de transportare a containerelor spre Terminalul de Containere Constanța Sud. Directorul General al Danube Logistics SRL, Mathias von Tucher, anunță că societatea pe care o conduce „continuă să susțină activitatea de comerț internațional a întreprinderilor din Republica Moldova în această perioadă complicată. Expedierea fără obstacole a mărfurilor pe nave maritime și fluviale este acum mai importantă ca niciodată, în contextul în care companiile de transport auto se confruntă cu rețineri considerabile la traversarea frontierelor internaționale. Pentru a minimiza riscul legat de pandemia de coronavirus, noi activăm în strictă conformitate cu recomandările Guvernului Republicii Moldova și ale Organizației Mondiale a Sănătății”.

În 2019 Portul Internațional Liber Giurgiulești a contribuit, în principal, la exportul producției agricole în 44 țări, precum și la importul de produse petroliere, cărbune, îngrășăminte, materiale de construcție și alte mărfuri din 27 țări.

Read more