Ghid Portuar

La intrarea pe fluviul Dunărea prin canalele Sulina sau Bistroe, vă rugăm să consultați Regulile de navigație pe sectorul maritim al Dunării emise de Administrația Fluvială a Dunării de Jos (AFDJ). Pilotajul pe canalele Sulina și Bistroe cît și pe sectorul maritim al Dunării până în PILG este obligatoriu. Pentru mai multe informații vă rugăm contactați agentul dumneavoastră de canal Bistroe din Ucraina, sau de canal Sulina din România.
PILG este situat la km 133.8/ mila maritimă 72.2 al fluviului Dunărea, Republica Moldova. Navele sunt obligate să informeze agentul  Danube Logistics imediat ce trec de mila 44 a Dunării. La aproximativ mila 71.5 pilotul portuar PILG va urca la bordul navei, iar un remorcher va ajuta nava să efectueze manevra de acostare finală în PILG. Comandanții navelor vor solicita Căpităniei Portului Giurgiulești permisiunea de intrare și acostare în PILG în canalul VHF 16 înainte de a efectua manevra de acostare finală în port.

Pilotajul în zona PILG este obligatoriu pentru toate navele maritime. Pentru mai multe informatii contactați Agentul Portuar.

Permisiunea de acostare în PILG este oferită navelor ce sunt contractual legate printr-un acord de transbordare sau deservire la terminal încheiat între societatea Danube Logistics și transportator sau compania transportatoare și pentru care s-a acordat în prealabil timp de stalii la terminalul respectiv. Operațiunile de acostare sunt efectuate 24 de ore pe zi, șapte zile în săptămână.
Este obligatorie asistenta unui remorcher pentru navele maritime la acostarea/plecarea în/din dana Terminalului petrolier și asistența a două remorchere este obligatorie pentru navele ce acostează/pleacă în/din dana Terminalului Cerealier / de Containere / de Mărfuri Generale. În timpul apropierii de port, în timpul manevrelor și pentru comunicarea cu remorcherele se va folosi canalul 16, apoi 14 sau conform instrucțiunilor. Acostarea în toate terminalele urmează să fie efectuată cu bordul tribord la cheu (cu prova spre amonte)

La sosirea și plecarea navelor, reprezentanții societății Danube Logistics și reprezentanți organelor de stat (organe vamale, serviciul de grăniceri, capitănie, graniceri si autoritatile sanitare) vor urca la bordul navei pentru procesarea documentelor. Căpitanul navei va trebui să prezinte copiile ștampilate ale documentelor specificate în regulamentul portuar al PILG.
Vă atenționăm asupra faptului că societatea Danube Logistics nu este dispusă să tolereze acte de corupție, orice încălcare urmând să fie comunicate organelor de stat competente.

În PILG sunt înregistrate câteva companii prestatoare de servicii de aprovizionare cu combustibil. În cazul în care nava aflata în PILG necesită aprovizionare cu combustibil, nu ezitați să contactați departamentul de agenturare al societății Danube Logistics pentru a primi lista prestatorilor de servicii cu prețurile respective.

Dacă nava dvs are nevoie de aprovizionare cu produse alimentare sau alt gen de produse, vă rugăm să contactați departamentul de agenturare al societății Danube Logistics pentru a primi oferta de prețuri.

Navele ce fac escală în PILG pot fi alimentate cu apă potabilă și energie electrică la solicitare. Vă rugăm să contactați departamentul de agenturare al societății Danube Logistics pentru a primi tarifele aplicabile.

Cantități rezonabile de gunoi menajer generat de navă pot fi predate în PILG doar cu asistența agentului Danube Logistics, în locurile special amenajate pentru depozitare din PILG. Vă rugăm contactați departamentul de agenturare pentru a primi tarifele aplicabile. Aruncarea/eliminarea oricarui tip de deșeuri generate de nave, reziduuri sau  a deseurilor periculoase este strict interzisă.

Ultimele noutăți
Toate noutățile
14.04.2019
Transbordările de mărfuri prin intermediul Portului International Liber Giurgiulesti au depășit 1 milion de tone in 2018

Pe parcursul anului 2018 transbordările de marfuri prin Portul Internațional Liber Giurgiulești (GIFP) au crescut cu peste 10%, până la un nou record de 1 050 000 de tone.

«Anul trecut a fost notată o creștere semnificativă a transbordărilor de mărfuri solide în vrac, în special  pietriș, cărbune și ingrașăminte minerale. Datorită creșterii cererii de transbordare și de închiriere a  terenurilor din business parcul PILG, planificăm să dublăm capacitatea terminalului multifuncțional pentru mărfuri uscate prin   achiziționare de echipamente suplimentare, precum și construirea unui alt chei.» A menționat Mathias von Tucher, directorul general al Danube Logistics SRL, investitorul general și operatorul GIFP.

Pe parcursul anului 2018 Portul Internațional Liber Giurgiulești a operat exporturi de mărfuri în 53 de țări și respectiv importuri din 33 de țări. 76% din importurile prin GIFP provin din Uniunea Europeană,  totodată și 57% din exporturi au fost destinate Uniunii Europene.

Danube Logistics SRL este o entitate deținută în întregime de compania olandeză Danube Logistics Holding BV, în timp ce interesele economice asociate participației  Danube Logistics Holding BV în Danube Logistics SRL sunt partajate cu Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare.

Read more
21.03.2019
MATHIAS VON TUCHER A FOST DESEMNAT DIRECTOR GENERAL ÎN CADRUL COMPANIEI DANUBE LOGISTICS SRL

Danube Logistics Holding BV  l-a desemnat pe Dr. Mathias von Tucher in calitate de nou director general al Danube Logistics SRL – operatorul Portului Internațional Liber Giurgiulești. Mai mult de cinci ani Dr. Mathias von Tucher a deținut mai multe funcții de conducere în cadrul companiei Danube Logistics SRL, după care, în luna martie a anului curent (2019) a fost promovat la funcția de director general. Înainte de a se alătura la Danube Logistics SRL, Mathias von Tucher a fost director general al unei companii germane de inginerie și a deținut mai multe funcții de conducere la BMW Group. Mathias von Tucher deține gradul de doctor în administrarea afacerilor și geografia economică obținut cu mențiune la Universitatea Ludwig Maximilian din Munchen.

Read more
09.04.2019
Prima transportare fluvială de cereale organice în vrac efectuata de către ProGrain Organic

În data de 5 și 6 aprilie 2019, Danube Logistics pentru prima dată a operat cereale organice în vrac, destinate transportării fluviale pe Dunăre, în numele grupului moldo-olandez ProGrain Organic, rezident al Portului Internațional Liber Giurgiulești.

Boabele de soia organică au fost cultivate de ProGrain Organic si  consolidate în depozitul său certificat conform standardelor  GMP, aflat pe teritoriul  Business Parcului din PILG. Încărcarea boabele de soia a fost realizată prin terminalul de mărfuri generale, cu utilizarea unui bunker special prin care s-a descărcat marfa transportată cu camioane de la depozit  pe chei, si ulterior transbordată în magazia navei.

Destinația finală a celor 1200 tone de boabe de soia organică este Austria. Transportarea boabelor organice pe Dunăre în amonte spre Europa Centrală si de Vest este o oportunitate de business minunată si inofensivă pentru mediul înconjurător.

Read more
19.07.2018
TERMINALUL DESTINAT PRODUSELOR CEREALIERE DE ORIGINE ORGANICĂ OPERAT DE PROGRAIN ORGANIC SRL A FOST INAUGURAT PE TERITORIUL PORTULUI INTERNAȚIONAL LIBER GIURGIULEȘTI

Joi, 19 iulie, ProGrain Organic SRL a inaugurat complexul de procesare, condiționare și depozitare a cerealelor de origine organică pe teritoriul Portului Internațional Liber Giurgiulești. Suprafața totală a terminalului este de 3.250m2 și până în prezent volumul investițiilor a depășit 1.5 milioane dolari. În prezent, 2.000 de tone de cereale organice sunt depozitate în halele de depozitare a noului terminal și așteaptă să fie exportate în țările din Europa de Vest și din Europa Centrală. În acest an compania intenționează să exporte aproximativ 20.000 de tone de produse cerealiere ecologice. ProGrain Organic SRL își exporta marfa în mare parte prin intermediul containerelor maritime în parteneriat cu Danube Logistics SRL, investitorul general și operatorul Portului Internațional Liber Giurgiulești.

Read more